Wednesday, September 18, 2013

Sıcacık Bir Yatak


Yatak olmazsa olmaz bir ihtiyaç elbette. Bebişe rahat bir yatak hazırlayalım diye işe koyulunca bunda bile bir sürü şeyle karşılaşıyor insan. Hiç karıştırmadan sırayla gidelim.

Beşik : Bence karar verilmesi gereken ilk şey beşik. Çünkü diğerlerini beşiğin boyutuna göre alacaksınız. Piyasada çoook sevimli minik beşikler var. Ama o kadar minikler ki sadece birkaç ay kullanabilirsiniz. Yani almaya karar verirseniz bebeğin ihtiyacı için değil de kendi zevkiniz için almış olursunuz :) Bana ters.

Daha büyük beşiklerin de farklı boyutları, çeşitleri var. Örneğin sallanan beşikler var. Ben, bebek sallanmadan uyusun diyip durdum ama teorideki bu düşünce pratikte pek tutmadı. O nedenle bu seçenek hakkında yorum yapmama hakkımı kullanmak istiyorum.

Bizim en önemli kriterimiz fiyattı açıkcası. Çünkü bir yıl içinde nereye gideceğimiz belli değil. Zaten bu nedenle bebek odası hiç düşünmedik bile. Hali hazırda öğrenciyken aldığım iki kapılı bir elbise dolabım vardı, onu bebeğe tahsis ettik. Beşik için en uygun fiyat İkea'da. 200 lira civarında bir modeli de beğenmiştim. Ama İkea'daki tüm modellerin boyutu 60x120 cm. Yani biraz ufak.


Bunun dışında Çilek'e baktık. Çok güzel ama biraz pahalı modeller var. Ayrıca Hello Baby mağazasında da değişik beşik modelleri vardı. Bebek büyüyünce çekmece kısmı ayrılıp uzatılabilen modeller de var.


Benim kriterlerimden biri de bebek büyüyüp uzanmaya, oturmaya başladığında yatağı aşağıya indirilebilen bir model olmasıydı. Eğer beşiğin alt bölümü çekmeceliyse bu imkan olmuyor.

Biz beşiği de Mothercare'den aldık. Tesadüfen kampanya zamanını yakaladık, yarı fiyatına geldi. Üstelik boyutları da 70x140 cm. İleride karyola olarak kullanılabiliyor. Yatağı da üç farklı yükseklikte yerleştirebiliyorsunuz. Bebek büyüdükçe aşağıya indiriyoruz. İlk günlerde yatağı en üstteki ayarda kullandık. Ayrıca bir kenarındaki parmaklıkları çıkarıp, yatağı kendi yatağımıza birleştirdik. Çünkü ilk zamanlar bebek ten teması istiyor :) Böylece hem gözümü açtığım an görebiliyordum hem de yattığım yerden elimi uzatıp sakinleştirebiliyordum. Daha sonra parmaklıkları monte edip yatağı biraz ileriye kaydırdık.


 Yatak : İkinci aşama beşiğe uygun bir yatak almak. Ben yaylı, ortopedik bir yatak olmasını istedim. Çünkü bir yerde visco'ların omurgayı desteklemediğini, omurganın şeklini aldığını duymuştum. Onun yerine gelişmekte olan omurgayı desteklemek daha doğru olur diye düşündüm. Elbette bu benim kendi düşüncem, size hangisi daha doğru geliyorsa öyle yaparsınız. Hem kalite olarak içime sindiği için hem de fiyat olarak uygun geldiği için yatağı Yataş'tan aldık. 4 farklı modeli var. Tüm modellerin iki yüzünü farklı yapmışlar. Bir yüzü 0-3 yaş arasında kullanmak için, diğeri 3 yaşından sonra kullanmak için. Gerçi beşiğiniz küçükse anlamsız olabilir, 3 yaşından sonra zaten çocuk o yatağa sığmayabilir :) Ben Miniko modelini tercih ettim. Yanında hediye olarak su geçirmez alez de geliyor. Bu arada yatağın yüksekliğine de dikkat edin, beşiğe yerleştirince ne kadar yükselecek vs.



Uyku Takımı : Beşiklerin kenarına elyaflı korumalardan koymak gerekiyor. Bu nedenle ya nevresim + kenar koruma alacaksınız ya da direkt uyku seti alacaksınız. Ben setleri çok inceledim, hem fiyatları çok geldi hem de genellikle yorganı yorgan + nevresim şeklinde değil de desenli, baskılı yaptıkları için sevmedim. Yıkamak istediğimde illa komple yorganı mı yıkayacağım?
Hem fiyat bakımından uygun olduğu hem desenlerini çok beğendiğim için uyku takımını English Home'dan aldım. Kenar korumaların boyu da bizim beşiğe tam uyuyordu. Hem de herşeyi tek tek alıyorsunuz. Buradan nevresimi, kenar korumaları, yedek çarşaf ve yastık kılıfını aldık. Çarşafları lastikli aldım ama söyleyeyim takması çok zahmetli oluyor :)

Daha sonra yedek nevresim takımı arayışlarım sürerken Linens'te indirimde bir uyku seti buldum. Fiyat o kadar uygun geldi ki nevresim takımı yerine uyku seti almaya karar verdim. Linensin boyutları da bizim beşiğe tam uyuyor. Ayrıca bu esnada Taç ve Linens'in ortak ürünler dışında ayrı ürünleri de olduğunu ve kampanyalarının da farklı olduğunu öğrendim. Yani kampanyaları takip ederken ikisine ayrı ayrı bakın mutlaka.


Yorgan, Yastık : Bunları hiç araştırmadan, Yataş'tan aldık. Kendi kullandıklarımız da Yataş. Memnun olduğum için aynı marka olsun dedim.Yastığı zaten ilk üç ay hiç kullanmadım. Onun yerine yatağın baş tarafını altına bir battaniye koyarak hafifçe yükselttik. Böylece reflüyü engellemiş oluyoruz, yeterli oluyor.

Battaniye : Yaz bebeği olduğu için pek kafa yormamıştım. Ama bir tane tek kat penye battaniye almıştım internetten, Happy Moon marka. Çok memnun kaldım, ayrıca fiyatı da gayet iyiydi. Yumaşacık ve hafif olduğu için hep onu kullandım. Ayrıca çok sıcaklarda üstüne daha çok tülbent örttüm. Annemin diktiği pazen battaniyeleri koltuğun yada yatağın üzerine sermek için kullandım. Örgü battaniyeleri ise henüz hiç kullanmadım. Herşeyi emmeye çalıştığı için hala kullanmak istemiyorum :) Yalnız ufak boy bir battaniye de edinin, anakucağının üzerine örtmek için. Bizimkini yine annem örmüştü, yumuşak pamuklu bir ipten.

Dönence :   Bebeğin gelişimini desteklediğine inandığımdan dönencesi kesin olsun dedim ve bunu da uzun uzun araştırdım. Bebekler ilk zamanlarda siyah ve beyazı seçebildiğinden siyah-beyaz desenlerden oluşan dönenceler var. Bebeğin çok ilgisini çekiyormuş, kullananlar çok memnun. Ancak malesef henüz bizim ülkemizde yok.  İmkanınız olursa yurtdışından alabilir ya da birinden rica edip getirtebilirsiniz.

Madem bunları bulamıyoruz bari daha sonraki dönemlerde ilgisini çekebilecek canlı renklerden oluşan bir dönence olsun istedim. En azından kırmızı renk mutlaka olsun. Yok, yok, yok.. Gerçekten de dönence beğenebilmem çok uzun zamanımı aldı. Soft renkler tamam çok sevimli de bebeğin dikkatini çekemedikten sonra ne anladım. Neyse, en sonunda Mothercare mağazasında satılan ELC marka dönenceyi buldum. Arada bir internette de satıldığını gördüm.
 Gerçekten de özellikle kırmızı renk çok ilgisini çekiyor ve keyifle izliyor. Piyasada uzaktan kumandalı, projeksiyonlu vs modeller var. Bu elle kuruluyor ama biz çok sevdik.

6 comments:

  1. Beşiğinizin ebatları neydi acaba benimki 70x130 içinden çıkan minik uyku setinin üzerine her seferinde yıkayabileceğim bir nevresim takımı arıyorum.

    ReplyDelete
  2. Beşiğinizin ebatları neydi acaba benimki 70x130 içinden çıkan minik uyku setinin üzerine her seferinde yıkayabileceğim bir nevresim takımı arıyorum.

    ReplyDelete
  3. Merhaba blogunuzu annemle cok begendık bebegım ıcın aynı karyolayı satın aldık mothercare dende yatağını aldık sadece yan koruması kaldı engilish home da bahsettiğiniz yan korumanın ölçüleri 210*40 tı. bizim beşik ise toplamda 420 cm. bu yan koruma beşiğin tamamını kaplamıyormu ? engilish home daki tam uyuyor demişsiniz. tşkler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba Elif Hanım, cok tesekkur ederim. Kenar koruma 2 tane alıp birini basucuna digerini ayak ucuna yerlestirmistim. 210 cm minderin boyu, 2 tanesi 420 cm oluyor. 40 cm kafanizi karistirmasin, o eni yani dosekten besigin tepesine kadar gelecek kisimin olcusu.
      Bu arada biraz guncelleme yapayim. Blogum biraz eski, kızım su an 3,5 yasinda. Su an ikinci bebegimizi bekliyoruz. Bu arada yurt disina tasindigimiz icin herseyi bastan almak zorundayiz. Burada kenar korumalari yedidogan icin tavsiye etmiyolar. Tipki yastik gibi, tehlikeli oldugu icin... Uyurken kenara yanasip agzini dayamasin diye. Ben ikinci bebegim icin kenar korumayi biraz daha buyuyunce alip takmaya karar verdim.
      Umarim yardimci olabilmisimdir. Cok tebrik ederim. Saglikla kavusun bebeginize. Sevgiler,

      Delete
  4. merhabalar,
    ben araştirdim ama çok birseye rastlamadim yorganın malzemesi nasıl olmalı? Kaz tüyü,pamuk, yün mü ? Ben fena kararsiz kaldim da.

    ReplyDelete