Thursday, September 19, 2013

Banyo Zamanı

Bebekleri her gün yıkamak gerekiyormuş. Üstelik artık kırkını falan da bekletmiyorlar. O nedenle banyo ihtiyaçlarını da önceden hazır etmek lazım.

Küvet : Küvet çeşitlerine bakarken de fiyat farkını gördükçe acaba neden diye düşünmeden edemiyor insan. Benim gördüğüm kadarıyla önemsenebilecek tek fark bazılarının suyu boşaltmak için tıpasının olması. Küveti yere koyacaksanız çok da kullanılmaz herhalde. Ama ben küveti üzerine koyabileceğimiz ayaklar da satıldığını gördüm ve bu fikir çok hoşuma gitti. Bir küvet parası da ayaklara vermek gerekiyor tabii.. Almaya karar verirseniz beliniz ağrımadan rahat rahat yıkayabilirsiniz bebeği. Ben iyiki almışız diyorum.



Elbette uygun büyüklükte bir leğen ve uygun yüksekliği sağlayacak örneğin bir masa da iş görür. Genelde suyu taşıma ve boşaltma işlerini baba yapıyor zaten :) E-bebek mağazalarında bolca çeşit var. Biz banyo malzemelerini almaya karar verdiğimizde Mothercare'de banyo ürünlerinde indirim vardı. Şöyle bir hesaplayınca daha uyguna geliyordu, o nedenle oradan aldık. Hatta küvet, havlu, termometre gibi malzemeleri içeren setler de var. Ama hesap edince küveti ayrı, havluyu 3lü pakette ayrı almak daha mantıklıydı.

Kova, maşrapa : Bunları her yerde bulabilirsiniz :) Bebek mağazasına bile gerek yok aslında. Yalnız, eminim sizin de dikkatinizi çekecek bir maşrapa var piyasada. Alın kısmına dayayabileceğiniz yumuşak bir kısmı var, göze su kaçırmayacak şekilde tasarlanmış. Merak ettim, heveslendim, aldım ama kullanmadım. Çünkü bebek için büyük ve kullanışsız. Daha büyük çocuklarda işe yarayabilir. Bebeğin gözünden çok kulağını korumak gerekiyor, onu da elle kapatabiliyorsunuz.

Havlu : Ben iki tane havlunun yeterli olacağını sanıyordum açıkcası. Gerçi iki tane 3lü paket alınca fazlasıyla havlumuz oldu ama kullanılmaz diye düşünmüştüm. İdeal sayı 4 bence. Çünkü bebeği yıkadıktan sonra önce bir havluyla kurulayıp sonra ikinci bir havluya almayı öneriyorlar. Böylece bebeği üşütmeden kurulayabiliyorsunuz. Eh arada bir çiş yaptı, kustu gibi vukuatlar da olabiliyor ya da yıkıyorsunuz kurumuyor vs. O nedenle yedeklemek lazım. Tek satılan havluları en iyi ihtimalle 15 liraya bulabilirsiniz. 15-20 civarı genellikle. Ben Mothercare'deki indirim sırasında 3lü paketi 30 lira civarına almıştım. Kalite olarak da hiç fena değil. Çok kalın olmadığı için çabuk kuruyor.


Ayrıca kaka yaptığı zaman sadece belden aşağısını yıkayacaksınız, onun için de örneğin 2 tane yumuşak yüz havlusu alabilirsiniz ya da benim gibi evde kullanmadığınız havlular varsa onları ayırabilirsiniz.

Bir başka öneri daha vereyim. İlk haftalarda teni çok hassas olduğu için biz büyükçe bir tülbent hazırladık ve banyodan sonra önce ona sardık, sonra havluyla kuruladık.

Termometre : Suyun sıcaklığını dirsekle ölçebiliyorsunuz ama iyice öğrenene kadar bir termometre de çok yardımcı oluyor. Ya da suyu sizden başka biri hazırlamak istediğinde de içiniz rahat ediyor. Ben yine Mothercare'den almıştım. Ölçmesi bir dakika sürüyor, bazen sabrım gelmiyor ama yine de kullanıyoruz. Uygun fiyata bir tane edinebilirsiniz. Ölçme aralığı önemli, 36-37 derecelik bir su hazırlayacağınız için buna uygun olmalı.

Küvet içi Sünger : Bunun yerine küvetin dibine bir havlu da serebilirsiniz. Havlu suda toplanıp kayabiliyor, sünger hem toplanmıyor hem de daha yumuşak ve yüksek bir ortam sağlıyor. Biz küvetin yarısını suyla doldurup bebeği önce suya alıştırarak sokuyoruz. O nedenle süngeri hep kullanıyoruz. Suyu sadece dökerek yıkayacaksanız sünger ilk başta kuru olacağı için rahatsız edebilir. Bunu da E-bebek ya da Hello Baby mağazalarında veya internette bulabilirsiniz. Mothercare'de de var ama süngerin yapısı biraz değişik. Suyu çok tutuyor, bir türlü kurutamadık. Kısa sürede küf oluştu. Onun yerine bildiğimiz süngerden yapılmış olanını aldık.

Ayrıca küvet kenarına takılan fileler de var ama biraz havada kaldığı için özellikle de hareketli bir bebekle kullanmak zor olur diye düşünüyorum. Yine de kullanan birinin fikrini alabilirsiniz.

Yeni bilgi : İlerleyen zamanlarda bebeğin boyu uzayınca bununla da rahat edememeye başladık. Ayaklarını küvetin alt ucuna dayayıp başını geriye doğru itiyor, sürekli başını kollamak zorunda kalıyoruz. Filelerin içi dolgulu olanlarını gördüm, baş kısmı yastıklı. Sanırım onlar uzun vadede daha kullanışlı olabilir. 

Doğal Sünger : İlk zamanlarda sünger ya da lif kullanmaya gerek yok. Yine de almak isterseniz bebek mağazalarının tümünde var. Ben yine en uygununu Mothercare'de bulmuştum. 10 lira civarındaydı. 

Yeni bilgi : Geçen gün denedim ve beğenmedim. Yeterince yumuşak değil. Daha önce Antalya yöresinden kendim için aldığım bir sünger vardı, ıslanınca yumuşacık oluyordu. Bu hiç öyle değil. Bebeğin cildine sürmedim, sadece şampuanı köpürtmek için kullandım.


Şampuan : Yine uzun uzun düşünüp araştırdığım bir mesele oldu. Kendim için bile araştırıp paraben, sülfat vs. içermeyen şampuan alıyorken bebeğim için kullanacağım şampuan seçimi daha da önem kazandı. Eczanelerde satılan bazı markalar var, önce onları biraz araştırdım. Ama içeriklerini inceleyince hiç de içime sinmedi. Daha sonra organik şampuanlara bakmaya başladım. Benim bulduğum ve beğendiğim iki marka var biri Angel baby, diğeri Töpfer. Satış noktaları internette yazıyor. Fiyatlar pahalı gelebilir ama çok uzun süre kullanabiliyorsunuz. Ben Angel baby saç ve vücut şampuanını her gün kullandığım halde 3 ayda ancak bitti.

 Yeni bilgi : İki şampuanı karşılaştırırsam Angel baby köpük şeklinde ve pompalı, Töpfer ise sıvı. Kullanım kolaylığı bakımından Angel baby çok daha rahat. Üstelik daha uzun dayanıyor.

Bebe Yağı : Yine şampuanla aynı marka olanlardan aldım. İki günde bir banyodan sonra kullanıyorum.

2 comments:

  1. Babyjem markasının köpüklü file diye bir ürünü var, öyle birşeyi mi kastettin? Alırsan denedikten sonraki yorumlarını da bekliyor olacağız :)

    ReplyDelete
  2. Evet Sultancım o. Geçen gün gördüm, üzerindeki fotoğraftaki bebek çok rahat görünüyordu :) Başının arkasına birşey koysak diyip duruyorduk, bunun yastığı var. Ama almayı düşünmüyorum, biraz daha idare edebilirsek artık oturma aparatı alırız sanırım.

    ReplyDelete