Tuesday, September 17, 2013

Bebek Giysileri


Sanırım en zevkli bölüm bu. Ayrıca hiç bitmiyor. Bebek büyüdükçe devam ediyor :) Özellikle cinsiyet de belli olunca o minnacık sevimli giysiler "al beni" diye bağırmaya başlıyor.

En çok duyacağınız sözlerden biri "Abartma, çok çabuk büyüyorlar." olacak. Gerçekten de öyle. Öncelikle bedenlerden bahsedeyim. Bedenler "0-3 ay", "3-6 ay" gibi aralıklarla gidiyor, bunu bilmeyen yok gibi. Ama "new born", "tiny" gibi bedenler de varmış. "New born" adı üstünde yenidoğanlara uygun bir beden. Elbette doğum kilosuna ve kilo alma hızına göre farklılık gösterir ama bu bedendeki giysileri ortalama ilk 2 hafta giydirebiliyorsunuz. Bendekiler yepyeni kaldı. İlk zamanlardaki büyüme hızı baş döndürücü. Hastane çıkışı setlerini bu bedende hazırlıyorlar. O nedenle daha çok "0-3"e yönelmenizi tavsiye ederim. Baktınız alışverişe doyamıyorsunuz, bi kısmını da "3-6" alıverin. Zaten bebek çok küçükken çıkıp avm leri gezemeyeceksiniz.

Söylemeden geçmeyeyim; evet çok fazla giysi almayın ama unutmayın ki bebeklerin çok sık üstünü değiştirmek gerekiyor. Kusuyor, altını değiştirirken batıyor vs. Günde 3-4 kez değiştirebileceğinizi hesaba katın. 

En çok aklıma takılan da "zıbın" mı, "body" mi? peki altına ne giyecek? Yaz bebeği olacak, tek body yeter mi yoksa küçük bebekler üşür sıkı mı giydirmek gerekir gibi şeylerdi. Ben hiç zıbın almadım. Çünkü kucağa alıp koydukça kayacak, beli açılacak diye düşündüm. Ayrıca altına pantalon giydirmek gerekecek. Belini lastikli şeylerle sıkmak istemedim. Zaten göbeği düşene kadar ekstra dikkatli olmak gerek.

Yaz bebeği de olsa ilk günlerde anne karnından çıkıp çevre ısısına alışana kadar iyi giydirmek gerekiyor. Ben ilk günlerde patikli tulumlardan kullandım. İçine sıfır kollu body ve çorapla birlikte. Patikli tulum giydirsek bile ayrıca çorap giydirmek de gerekiyormuş.

Büyüdükçe sadece yarım kollu body ve çorap yetti. Hatta çok sıcaklarda askılı body de giydirdim. Dışarı çıkarken de şort tulumlar çok rahat oldu. Havalar soğudukça yine patikli tulumlara döndüm. Çünkü pantolonların beli rahatsız ediyor. Hem uyurken hem de gündüz ev içinde tulum gerçekten çok rahat bir seçenek.

Sıfır kollu body : Ben Amerika'dan indirimdeyken Carter's  marka almıştım. Çok yumuşak bir dokusu var, çok memnun kaldım.
Burada da mağazaları var ama biraz pahalı. İndirime girdiklerinde bile pahalı gelmişti bana. Daha sonra Mothercare sezon sonu indiriminden 5li paketli olanlardan aldım. Sezon sonu indirimlerini yakalarsanız fiyatlar gerçekten çok uygun oluyor. Ayrıca internetten uygun bulup aldıklarım da olmuştu. Kalite olarak onlardan da memnun kaldım. Fiyatlar konusunda bilgi sahibi olmak ve alışveriş yapmak için unnado ve butikbebe yi takip ediyorum. Tanesi 5-7 lira civarı ise kaçırmayın derim.

Yarım kollu body :  Bunları da hep 5li set şeklinde alıyorum. Mothercare ve Mamas&Papas indirime girdiğinde almıştım. Mamas&Papas e-bebek mağazalarında satılıyor. 


 Patikli tulum : Bunları hep Mothercare'den aldım. Hem renk ve desen olarak çok beğeniyorum hem de indirimde yakalayınca tanesi aşağı yukarı 12 liraya geldi. Daha ucuza hiç görmedim. Bebek alışverişinde indirim dönemlerini yakalamak çok iyi oluyor.
Şort tulum : Mamas&Papas'tan çok ucuz olmasa da çok beğendiğim için ikili olarak almıştım. Daha sonra Mothercare marka yine ikili hediye de geldi. Bir tane de Chicco'dan aldım. Hepsini tepe tepe kullandık.
Setler :  Yenidoğan için setler satılıyor bir de. Bunların içinde şapkası, eldiveni vs. oluyor. Ben iki set almıştım, gayet yeterli oldu. Setlerden birini Mamas&Papas' dan diğerini internetten uygun fiyata bulduğum Happy Moon diye bir markadan aldım.



Eldiven, Çorap, Önlük :  Eldiveni pek kullanmayacağımı düşündüğümden ayrıca almamıştım. Setlerin içinde var nasılsa, yeter diye düşünmüştüm. Hata etmişim :) İlk bir ay bebeğin tırnaklarını kesmeyi önermiyorlar. O nedenle bir ay boyunca sürekli kullandım. Üstelik sürekli düştüğü, kirlendiği için de en çok değiştirilen şey oluyor. Lastikleri de kolay deforme olabiliyor. Almayı ihmal etmeyin.

Çorap almıştım ama patikli tulumların içine de giydirmelisin denilince sayılarını arttırdım. Genelde mağazalarda pahalı, ben internetten almıştım. Dikkat edilmesi gereken nokta lastik kısımları. Sıkmayacak modelleri tercih edebilirsiniz.
Önlük, anne sütü verdiğimiz sürece gerekli değil aslında. Ama ben gaz sancısı için şurup verirken önlükleri de bolca kullandım.

Pantolon : Yaz bebeği olmasına rağmen üşüdüğü zaman giydirmek gerekebilir diye birkaç tane almıştım. Büyük süpermarketlerin bebek reyonlarından ve Hello Baby'den bulup almıştım. Yaz boyu gerek duymadım. Zaten havalar serinleyince de uzun tulumlardan giydirdim. Daha önce de söylediğim gibi pantolonların beli rahatsız ediyor.

Elbise, Şort, Tayt : Bunlar tamamen zevk için alınan şeyler :) Zevkinize, keyfinize kalmış. Sadece abartmayın. En fazla 1-2 kere giyebiliyor. Evde rahat etsin diye pek giydirmek istemiyor insan. Bir de hediye gelenler oluyor, sıra gelmiyor gerçekten.

Hırka, Yelek, Patik, Bere : Ben el örgüsü çok sevdiğim için hemen hemen hiç satın almadım. Aile büyükleri büyük bir keyifle ördü, ben de aynı şekilde giydireceğim :)



No comments:

Post a Comment