Tuesday, September 17, 2013

Nereden Başlasak?


Bu yazıyla ilgilendiğinize göre öncelikle "Tebrikler!". Hem zorlu hem çok heyecanlı bir dönem başlıyor :) İnternette zaten çok sayıda blog var ancak "En iyisini, en doğrusunu ben bilirim" tavrı sanırım değişen hormon dengeleriyle beraber başlıyor. Ben naçizane tecrübelerimi paylaşayım dedim. Benden sonra bu yolda yürüyen arkadaşlarım en azından sıfırdan başlamamış olurlar. Bazen öyle şeyler takılıyor ki insanın aklına, bu konuda ne kadar cahil olduğunu fark ediyor insan. Eskilerin tecrübesi de bir yere kadar. Zira her şey eskisi gibi değil :) İmkanlar ve ihtiyaçlar çok farklı.

Bebek alışverişi elbette çok eğlenceli ama kontrolü elden bırakmamak gerek. Gerçekten ucu bucağı yok. Çok kısa süre kullanılacak, olmasa da olur diyebileceğimiz birçok şey var piyasada. İnsan bebeğini hiçbir şeyden mahrum etmemek istiyor elbette. Ama almadan önce bir kez daha düşünmek gerek, alacağım şey gerçekten bebek için bir ihtiyaç mı?.. Çok sevimli olduğu için yada kendi rahatımız için mi istiyoruz yoksa?

Alışverişe başladın mı diye sordukları zaman, "Zaten çok fazla şey almayı düşünmüyorum. Bi yatacak yeri olsun bi de araba alırız tamam" diyordum..:) Hiç de öyle olmuyormuş. 

Alışverişe başlamak için en uygun zamanı içgüdülerinizi dinleyerek seçebilirsiniz ama çok da geç kalmayın. Çünkü zaman ilerledikçe çabuk yorulmaya, ayakta durmakta zorlanmaya başlayacaksınız. Bel ağrıları, ayak ve bacaklardaki ödemler son haftalarda daha da artacak. Zamanınızı ona göre programlayın. Bir de her ay bebek mağazalarında ayrı bir ürün grubunda indirim olabiliyor. Bunları takip etmeye başlayın mutlaka. Biz özellikle Nisan ve Mayıs aylarında birçok kampanyayı yakaladık.

Öncelikle ihtiyaçları kategorilere ayıralım ki kolaylık olsun. Ben listemde bebek giysileri, yatak, banyo, araba gibi temel başlıklar hazırlamıştım. Burada da öyle devam edelim. Şimdiden kolay gelsin, keyfini çıkarın :)

1 comment:

  1. Eline emeğine sağlık arkadaşım, çok makbule geçti. Yazılarının devamını da sabırsızlıkla bekliyorum :)

    ReplyDelete